tirsdag den 7. juni 2011

E3: De spil du ikke kan leve uden!

Kære bloggers og andet godtfolk...

E3 er i fuld sving og som i kan se i seneste indlæg, fik Nintendo tidligere på aftenen løftet låget for, hvad vi kan forvente os af den nye Wii, som har fået navnet Wii U.

Men der er jo andre end Nintendo der deltager i E3 og der har derfor været andre fede ting at se frem til under E3. Generelt set har der været mange skuffelser indtil nu og jeg havde håber på meget mere, fra specielt Microsofts side, men det betyder ikke, at der ikke er noget at se frem til. Jeg kommer herunder med mit bud, på de spil jeg ser mest frem til i det kommende år.

Hermed præsenterer jeg: De Spil du ikke kan leve uden!

Nintendo Wii U: Her er den trailer som Nintendo brugte til, at fremvise Wii U med.


Udover controlleren er speciel, så ser det desværre også lidt gimmick agtigt ud, men hvad nu hvis den samtidig levere über cool grafik og fede tredjepartsspil? tag den motherf**ker!!



Er du til firstperson shooters som mig, så bør du også tage et grundigt kig på Battlefield 3, som kommer senere på året. Det ser sgu godt ud og kunne ligene et spil, jeg kaster i min pestbox, å snart det udkommer.


Lara Croft er tilbage i seneste udgave af gode gamle Tomb Raider serien. Jeg har ikke gidet serien i mange år, da den manglede fornyelse og havde mistet al charmen. Jeg havde dog svært ved at sidde stille af begejstring, da spillet blev vist frem under Microsofts pressekonference igår. Trunten vi kender så godt, ser ud til at være tilbage i bedre form end nogensinde før. Se selv og bedøm:



Starfox 64 3D er en remastered udgave af Nintendo 64 klassikeren, men med flere nye tiltag i. Specielt er dens online multiplayer en kærkommen udvidelse, at det ellers i forvejen så solide spil. Kender du det ikke, så er der tale om et shooter af den bedste slags.



Gears of War 3 nærmer sig og for hver gang vi ser noget for spillet, ser det bare bedre og bedre ud. Well du kender sikkert spillet uden jeg behøver at lave en større introduktion. Det korte af det lange er, at spillet ser ud til, at bevare sin melankolske dystre stemning og samtidig giver os et action brag af første klasse. Hvad mere kan man ønske sig?




Jeg har sagt det før og siger det igen. Mario Kart er og bliver en af de der klassiske serier hvor jeg bare MÅ eje spillet, hver gang det kommer i en ny version. Det er sikker super barnligt i nogens øjne, men så er du sikker også retarderet og får grimme børn en dag. Mario Kart holder hele vejen og nyeste version til 3DS ser ikke ud til at skuffe:



Luigis Mansion 2 er på vej og er en opfølger til den alt for oversete GameCube klassiker. 
Jeg kan stadig undres overm, at så mange sprang dette spil over i sin tid. Det er synd og skam, da det er fængende, sjovt og godt fundet på. Det udkommer kun til 3DS og har du endnu ikke skaffet dette lille vidunder barn, så se at kom afsted min ven. 



Nu hvor vi er ved klassikerne, så kommer der naturligvis også et nyt Mario spil til 3DS og jeg kan faktisk godt lide de beholder grund ideen fra alle 2D spillene og placere dem i en 3D verden. Ikke at Galaxy spillene ikke havde deres charme, jeg tror bare det her mere er mig :)





Mass Effect 3 får jeg sikkert ikke tid til at spille, da det er et langt spil, men liret ser det ud og kan det holde historien i samme gear som i de to foregående spil, så bliver det en episk afslutning på triologien. Havde jeg mere tid til at spille i, ville det helt sikkert være mig en fornøjelse, igen at træde ind i rollen som Commander Shepard.




The legend of Zelda: Ocerina of Time er nok det bedste spil der nogensinde er lavet. Det er det i mange gamers øjne og det er også det spil med den bedste gennemsnitlige karakter på gamerankings.com, som samler anmeldelserne fra alle større sites og blade, der skriver om spil. Ud af et maksimum på 100% så har spillet af anmelderne fået et gennemsnit på 97.48%, hvilket er det bedste der nogensinde er præsteret. Nu genudgives det til 3DS og udover grafikken er finpudset, så har Nintendo også sørget for, at der er lidt nyt at hente for dem der har spillet det før.



Næste kapitel i Assasins Creed ser også virkelig lækkert ud. Jeg fik aldrig spillet det sidste i serien, men ligesom med Mass Effect så handler det mere om mangel på tid end lyst. De sidste to spil har vist de lærte af fejlene fra det første og det er helt sikkert en kvalitetsserie den dag i dag. Snigmord, fed grafik og en god historie går man aldrig helt galt i byen med.



Er du typen der ikke kan lide Nintendos 3DS, så kan det være PSP's afløser PS Vita er noget for dig. Jeg er generelt ikke glad for plysstation, men jeg må indrømme, at den ser lidt liret ud og måske kunne være en investering værd. På en anden side er plysstation rimelig gay, så det kommer nok ikke til at ske alligevel. 



Det var alt for nu, men finder jeg flere sjove ting frem under E3, så skal jeg nok dele det med jer allesammen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar