tirsdag den 7. juni 2011

Nintendos pressekonference til E3 Messen 2011


Kære bloggers, Gamers, Nørder og Nintendo freaks....

Som mange af her nok ved, er jeg Nintendo freak udover det sædvanlige. Jeg har været fortaler for deres produkter og spil i mange år og er tidligere ejer af nordens største Nintendo fan site n-club.dk.

Netop nu er Nintendo ved at være klar, med årets største pressekonference. Det er blandt andet her, at Nintendo vil fremvise efterfølgeren til den populære Wii og forhåbenlig for vi samtidig en masse fede trailers til nye spil. Personligt håber jeg, at dette er året hvor Nintendo endeligt beviser, at de også har fået tredjepartsudviklerne med på vognen. Jeg er klar over, at der er stor sandsynlighed for, at jeg bliver skuffet på dette punkt, men jeg har vel lov at håbe.

Pressekonferencen kan ses lige her: http://e3.nintendo.com/, eller du kan følge med her på bloggen, hvor jeg vil give dig min synsvinkel på tingene. Så over de næste par timer, vil jeg sidde herinde og løbende komme med forhåbenligt spændende opdateringer.


Kl. 18:10 Efter en intro video der viser en masse glip fra Zelda spillene, i anledning af spillets 25 års jubelæum. Miyamoto taler lidt om Zelda og musikken til spillene, i forbindelse med et orkester, som Nintendo har medbragt i dagens anledning. Orkestret spiller live nogle lyde fra spillene.
- Come on Nintendo. Vi ved i har en masse i baghånden og det her er ret ligegyldigt. Move on  my friends.

Kl. 18: 15 Så kom der lidt brugbar info. Links Avakening, kan købes i 3DS shoppen fra idag af.
GODT NYT! Zelda Four Swords vil senere på året kunne downloades gratis af alle i DSi shoppen.
Herefter en præsentation og forsikring om, at det nye Zelda til Wii kommer senere på året.

Kl. 18:20 Miyamoto invitere nogle af folkene bag Zelda serien med på scenen. Der er tale om nogle af de dygtigste Nintendo folk, som også har arbejdet på andre af de største serier

Kl.18:22 Så er bossen Iwata på scenen!
Han taler lidt om, at der er flere type spillere og at Nintendo vil samle dem på deres nye platform! Han taler om Wider appeal og at vi vil komme til at se spil på en helt ny måde.
- Men han vil lige snakke om 3DS først.. Narre fi**e. Han kan da ikke tease os og så bare sige han vender tilbage med mere om den nye platform senere *suk*

kl. 18:25 SÅ vises der spil fra nye spil til 3DS og hold da kæft det kommende Mario spil i 3D ser godt ud!! Wooouw.

kl. 18: 28 Så er det Regginators tur til at smide lidt nyhder. Han ved vi vil have overraskelser, nyheder med videre. Ligesom med den nye konsol, vil også 3DS komme med helt nye måder, at række ud til alle typer gamers på. nu kommer der lidt film at kommende spil vi skal se ekstra meget frem til:

Mario Kart til 3DS: Det ser sgu godt ud rent grafisk. Ikke nok med det, så viste de netop et klip hvor der blev brugt en handglider og dernæst efter et, hvor løbet fortsætter under vandet. Niiiiiiice. Nørden i mig er glad igen. Vi får spillet op imod jul i år.

Star Fox 64 til 3DS: Fandme fedt det her. Udover at vi får det klassiske N64 spil, så kommer du til at kunne spille imod vennerne på nettet og du kan følge med i, hvordan dine modtagere tager det når du skyder dem ned, da inderkameraet filmer dine modstanders ansigter mens i spiller. I kan samtidig tale med hinanden under spillet.

Nyt Mario spil til 3DS: Det minder meget mere om de klassiske 2D spil i opbygningen af banerne, men det hele foregår i 3D. Der ser godt ud.... lad mig gentage.. DET SER FREAKING GODT UD. Der bør kunne lukke kæften på alle dem der aldrig fandt glæde i Galaxy spillene til Wii.

Kid Icarus til 3DS: DSet ser fortsat lækkert ud, men da jeg prøvede spillet tidligere på året, var styringen desværre noget der trak væsenligt ned. Lad os håbe de for styr på det.

GODT NYT: Luigis Mansion 2 til 3DS: Det er selvfølgelig også til 3DS og der ser sgu charmerende ud. Der er tale om et helt nyt spil, med flere mansions du kan blive udfordret i.

Kl. 18: 39 Nu skal vi til tredjepartsspillene til 3DS. De fleste har vi set før, men jeg bed mærke i at det nyt Tekken 3D ser fantastisk ud. Reggie taler lidt om den nye eShop til 3DS. Han hæfter sig specielt ved, at du nu kan have dit Pokedex direkte på din 3DS.  Pokemon siger mig ikke så meget, men det er vidst ret fedt for dem der er til den slags :P
Uuuuuh.. jeg kommer til, at kunne tage 3D billeder af mine pokemons.. så jeg eksempelvis kan sætte pokemons ind i min daglig stue.. Sejt.. eller noget.. okay jeg holder min kæft omkring pokemon hehe.

Kl. 18: 44 Reggie lægger op til at snakke om den helt nye konsol. Navnet på den er "Wii U", er det nye navn.. hmm lyder lame.
- Så kom nyheden om controlleren. Det ligner en håndholdt konsol. Den er hvid, ser klodset ud, men har trods alt normale knapper oven i den store skærm. Du kan tilsyneladende streame hele spillet fra skærmen ned på controlleren.
- Den har touch screen, er bevægelsesfølsom, har kamera indbygget. du kan bruge den med din wiimote hvis du vil.
- Den er 100 kompatipel med alt udstyr til din Wii.
- Du kan bruge controlleren som en tablet, video konference calls. Smider billeder trådløst til din tv skærm og tilbage.
- Skærmen er  6,2"
- Den har rumble funktion,
- De viser glip fra et Zelda spil der så freaking fucking fantastisk ud rent grafisk. Daaaamn

Kl. 18:51 Iwata vil nu gå mere i detaljer omkring "Wii U"
- Den nye controller giver udvikleren valget om de vil have den ene styreform eller den anden. Han konstatere, at det IKKE er en håndholdt konsol, men at den skal være tæt på konsollen. Det gode her skulle være, du kan nøjes med at spille på tv-skærmen, på controlleren eller på begge to i kombination.

Så skal der snakkes gameplay....

Kl. 18:55 Miyamoto snakker om muligheden for nye spil. Alt er op til designeren fremover. Nintendo giver en masse nye muligheder og det er udviklernes job at udnytte de muligheder der passer dem bedst.

Kl. 18:56 tilbage til Iwata.  GODT NYT Det næste Smash Brothers kommer til både 3DS og til Wii U.

Kl. 18:58 Reggie er tilbage på scenen. Der vil være 8 prototypes af Wii U på messen. De vil ikke vise egentlige spil, men vise hvad konsollen og controlleren kan præstere.
Fantastisk godt grafik, i forhold til, hvad vi er vandt til på Nintendos konsoller. Vi ser en fugl der flyver omkring, Nogle sindsyge lækre vand og vind-effekter.

Øøøh... de viser en titel frem der er i produktion.. Et Lego spil.. så kan vi jo næsten ikke få vejret af bar begejstring. Men spillet kommer eksklusivt til 3DS og Wii U.

Wuu Tekken kommer til Wii U, Assasins Creed kommer også Ghost recon Online, Det samme med Darksiders 2. Mange producenterne slår fast, at Nintendo kommer til, at revolutionere igen og at specielt hardcore gamers vil være glade.
Flere spil vises: Nyt Aliens spil (WOW siger jeg bare. Det ligner et must bye allerede) Metro: Last Sight- et firstperson shooter, Tekken, Nyt Ninja Gaiden.

HOLD UP!! Det ser lovende ud. kææft det er fed grafik der er i mange af spillene.

Kl. 19:09 EA kommer på scenen for at snakke om Wii U: Deres C/o snakker om, at vi får et bedre bedre samarbejde imellem Nintendo og EA end nogensinde før. Han nævner at et spil som Battlefield vil se hamrende godt ud på Wii U. Han roser dens online muligheder. Han slår fast, at det her samarbejder bliver noget helt specielt.

Kl. 19:12 Reggie er tilbage på scenen. Han taler om, at DS, 3DS, Wii og Wii U alle er indbegrebet af Nintendos måde at tænke i nye baner på.

Niiice... Der er resten af aftenen ekslusive programmer på the nintendo network, hvor de går i detaljer om alle tingene :)

SÅ er det slut for denne gang. Nu skal jeg lige sunde mig på det hele og så vender jeg tilbage senere på aften.

En lille samlet update over de spil, der indtil nu er annonceret til Wii U:
Batman: Arkham City
Assasins Creed
Tekken
Darksiders 2
Dirt
Aliens: Colonial Marines
Metro: Last Night
Ninja Gaiden 3: Razors Edge

1 kommentar: