mandag den 27. juni 2011

Livet er godt, maden er endnu bedre

Kære bloggers, madeglade mennesker og livsnydere generelt.

Jeg får jo slet, slet ikke skrevet så ofte herinde som beregnet. Men det er ikke min skyld... Det er alle andres. Alle andre omkring mig bliver ved med at aktivere mig med alle mulige ting, så det er som sagt ikke min skyld.. Jeg er uskyldig som altid ;)

Men det gode er, at det er positive ting der trækker i mig. Det er mit liv med min dejlige kæreste, det er at hjælpe gode venner med deres projekter, det er at hjælpe til i Det Nye Brøndby og det er at nyde hverdagen og weekenderne i selskab med gode venner og familien. Og god mad. Massere af god mad som sædvanligt :D

Fredag var egentlig en knokle dag, men heledigvis af den spændende og sjove slags. Vi kørte noget super power salgsarbejde og en flok af os der normalt sidder med facebook tjansen og besvarelser pr. mail var i dagens anledning sat til, at yde support til firmaets butikker (Jeg arbejder for 3) Det var en dag i en helt anden stemning end den der normalt er i huset og det var sgu lækkert med lidt forandring og at opleve, at alle trak i samme retning for, at gøre dagen så god som muligt for både ansatte og kunder.

Men det vigtige er her, at vi også fik god mad. Ja,ja det er måske lidt traditionelt, men den her viking elsker sgu en god gang dansk føde og i dagens anledning fik vi smørrebrød. Det bliver næppe mere retro, med mindre vi var blevet underholdt af Birte Kjær og Helmut Lotti i spise pausen.
men før det diskede de op med frisk frugt og lidt Pink Grape og lidt Dextroll eller hvordan det nu staves. Well når man skal være på arbejde til kl. 22 og der er knald på det meste af dagen, så er der intet som en blanding af frisk frugt, sodavand, Redbull og godt gammeldags smørrebrød. Det sænker sikker leve alderen betydeligt i den kedelige ende, men det gider vi ikke tænke på lige nu.

Så blev det lørdag og for normale mennesker betyder det 100% afslapning. For mig betyder det en hel dag sammen med kæresten og hunden, hvor vi som regel nusser rundt i haven og hygger os.  Men denne lørdag skulle være anderledes. Vi har brugt en del sjove timer sammen med et andet par vi kender, her på det sidste (glem de der tanker champ. vi er pæne mennesker) Pernille kender jeg fra dengang hun arbejde for Bjergsalaten og Martin er hendes bedre halvdel. Vi fandt fornyligt ud af, vi ikke kun havde Nintendo som fælles interesse, så nu mødes vi alle fire jævnligt til spille aftener og ren hygge. Det inkludere naturligvis også altid mad, da de er cirka lige så madglade som os.

Pernille havde fået den ide, at hun ville lære at lave kinesisk mad, så hun havde lokket min pingvin til, at vise hende hvordan man gør. Så lørdag bød på de to kvinder i køkkenet, mens mig og Martin måtte lide under, at vi havde det meste af dagen til at spille brætspil og lidt Pestbox. Og ja.. livet er til tider meget meget hårdt for mig.... Når men de blev lettere sent færdige med maden, da Peniller ikke havde nogen ide om hvor lang tid det tager at lave wontons, dumplings og forårsruller helt fra bunden :D

Jeg synes lige i skal have et kig på, pigernes arbejde, som de roligt kan være stolte af. Herunder ser du lige hvordan man smider en forårsrulle sammen:




Herunder kommer lige lidt flere billeder. Kan man andet end elske, når tøserne gå i køkkenet og frembringe denne slags tryllerier? :)


Som du nok allerede nu har fornemmelsen af, så var det meget, meget hårdt for os to mænd, at sidde og spille Portal 2 i Co op, mens vi måtte lide under duften fra den herlige mad. Og som om det ikke var hårdt nok, så endte det med at blive midnatsmad. Jo jo, fryseren er da fyldt hjemme hos både dem og os, men jeg synes nu alligevel det er hård og lidt ondt, at holde os hen så længe. Men langt om længe blev de to skøre kugler færdige og vi kunne kaste os over et velfortjent måltid oven på en lang, lang dag.



Tusinde tak til Martin, Pernille og ungerne for en dejlig, dejlig dag :)

Oven på en hård fredag og en endnu hårdere lørdag, måtte undertegnede på hovedet hjem og i seng. Søndag vågnede jeg fra en komalignende tilstand, da min kæreste vækkede mig lidt over tolv. til duften af bacon. Jeps i læste rigtig boys. Men hun er taget så i kan godt fucke af ;) Hun kender sin mand og jeg blev forkælet med morgenmad  på sengen. Hvor heldig har man lov at være?


Oven på den gode start på dagen, fik vi taget en tur på loppemarked og i Silvan og så røg vi hjem igen, hvor jeg lige nappede en morfar. Da jeg stod op var min kærestes bror og hans kæreste kommet på besøg. Så vi lavede sgu lige et par pizzaer på Weberen og afsluttede med et spil Dominion og et slag Carcassonne. Skal vi ikke lige afslutte med et billede af Pizza resterne?

Velbekommen venner :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar