søndag den 8. januar 2012

Dim Sum søndag

Kære bloggers og andre madglade hunde.

Så er det Dim Sum tid i vores lille hus i Nordsjælland!

Hvis du straks tænker "aaah hvor lækkert" så er du cool, fornuftig, sandsynligvis glad for mad, var den første til at tømme slikskålen som barn og du kender allerede til Royal Garden(bedste Dim Sum restaurant i Danmark). For jer andre kan jeg fortælle, at Dum Sum stammer fra Hong Kong, men efterhånden har bredt sig til en del andre steder i Asien, så du kan sagtens finde ægte Dim Sum restauranterne i Kina, Syd Korea og en masse andre steder verden over. Dim Sum kan vel bedst beskrives som det asiatiske svar på en god brunch. Det består af en masse små lækre retter, som stor set alle kan nappes i en enkelt bid eller to.

Nu er det sådan, at mine bedre halvdels familie stammer fra Taiwan og oprindelig er kinesisk af afstamning, så vi har altid en del asiatiske lækkerier liggende derhjemme. Der i blandt nogle af de mest typiske Dim Sum retter. jeg ved godt ting fra frost ikke er "the real deal", men sådan en søndag morgen, kan det nu godt gå an. Så derfor stod jeg lidt tidligere op og gjorde klar til en lækker lille morgenmad.

Der findes stort set ikke en bedre måde at sende kæresten afsted på arbejde, Okay det er der.... (hubba hubba) Men det er i hvert fald en super nice start på en søndag. Så jeg stod op, fik tingene ud af fryseren og smed dem fra dybfrossen tilstand 30 minutter i vores damper. herefter lavede jeg klar til at lave nogle små sauce til at dyppe lækkerierne i(fik lidt eksperthjælp ved spisebordet). En der består af forårsløg, Soya, frisk hakket chili (Omnicolor), koriander og en smule eddike. En der består af soya og eddike og til sidst en bestående af ren soya og Sriracha hot chili sauce.

Ovenstående serveres i stuen med et afsnit af How I Met Your Mother og så er dagen skudt godt i gang. NU vil jeg til gengæld lade billederne tale for sig selv, sende kæresten på arbejde, tage et langt karbad og derefter så har jeg en vigtig date med Battlefield 3, tilsat en anelse Skyrim og muligvis mikset op med et afsnit Spartacus eller to..... God søndag folkens :D
















2 kommentarer:

  1. Orv ja det var da en smart damper Zøvnig og så ser det forøvrigt ret lækkert ud det der Dim Sum. Håber kæresten nød det og du nyder din søndag :-)

    SvarSlet
  2. Ja den er ret nice og let at bruge. Er meget glad for den og man kan jo lave mange andre herlige ting ved hjælp af sådan en :)

    Og ja hun nød det og vi havde en rigtig hygge morgen :)

    SvarSlet