onsdag den 18. januar 2012

Passioneret Gamer

Kære bloggers, gamers og andre nørder

Mig og min ene storebror, den
juleaftenhvor vi fik Lamdaen
Jeg er 35 år og stadig en passioneret gamer. Det har jeg været siden mine forældre introducerede vores lille familie i Ølstykke, til den legendariske Lambda tilbage i start 80'erne. Jeg fandt senere ud af, at min far havde en gammel konsol-agtig box derhjemme, hvor der var to controllers til og hvorpå man kunne spille ping pong. Jeg har aldrig i mit voksne liv kunne finde ud af hvad maskinen hed, men den var cool og havde to meget primitive joypads indbygget. Kort sagt, så startede min gaming "karriere" meget tidligt i livet.

Mange er forlængst stoppet med at game i min alder, mens dele af de generationer der er endnu ældre end mig først er begyndt, at vise interesse for det de sidste par år. Jeg er opvokset med gaming og selvom jeg naturligvis har haft mange andre fede, dejlige, gode oplevelser i livet, så har gaming som noget af det eneste fuldt mig fra barns ben.

Som sagt startede det hele med den gamle Lamda, hvor vi sad i timevis og skrev koder ind, for at kunne spille små spil, som vi havde fundet i diverse datablade. Senere måtte jeg misundeligt se til, da min fem år ældre bror købte Commodore 64 og da jeg ikke selv havde penge til noget så voldsomt, så fik vi skaffet mig en Commodore Vic 20. Senere fulgte de første Game & Watch spil, min elskede ZX Spectrum, Min andens storebror købte en Amstrad og senere hen en Commodore Amiga, senere igen fik vi husets første PC'ere osv. Hjemme hos os, gjorde vi os ikke så meget i håndholdte konsoller, så den del blev jeg først bidt af noget senere.

Mit yndlings Game & Watch spil
som barn.
Jeg spillede Bruce Lee, Silkworm, Frogger, Kick Off, Builder dash, Donkey Kong jr. Moonstone, Mario Kart, Bomberman, IK+, Defender of the crown og jeg voksede op side om side med Pac Man, Mario, Yoshi og alle de andre herlige figurer. Senere hen blev jeg bidt af en gal Nintendo og selv den dag idag, har jeg en voldsom stor passion for deres konsoller, figurer, universer mm. Omhandler det Nintendo så har det så afgjort min interesse. Det var den interesse der gjorde, at jeg endte op som anmelder og skribent på www.n-club.dk og senere hen blev chefredaktør, hvorefter jeg købte siden sammen med min ene storebror. Der sad jeg i nogle år og skrev nyheder, anmeldte spil, skrev artikler osv, men solgte den til sidst videre, da jeg var inde i en turbulent periode af mit liv, hvor gamin fyldte knap så meget.

Jeg har været på gaming messer, været ude og prøve konsoller før de kom i handlen, været spiltester hos Deadline games da det eksisterede, været brugt som Nintendo ekspert på tv, været på Pixel tv nogle gange, arrangeret gaming arrangement i Tivoli med en flok andre, været til Lan fester i mine unge dage, Deltaget i online turneringer og selvom gaming ikke fylder helt så meget hos mig som tidligere, så er jeg stadig gamer helt inde i hjertet.
Taget ved åbningen af Tivoli 2009, hvor vi
lavede et større gaming arrangement

Well hvor vil jeg så hen med alt dette? Jeg tror egentlig bare jeg vil hylde gaming og hele spilindustrien, ved at give den min ubetingede kærlighed. Jeg elsker min Wii, min Xbox 360, min 3DS (og alle de gamle konsoller som ligger pænt i kasser herhjemme) og jeg ser frem til udgivelsen af Wii U senere på året, som var jeg et femårig barn, der venter spændt på juleaften.

For mig er spil afslapning og en pause fra arbejdsdage med skriftlige klagesager, juridiske besvarelser, brevudveksling med kunder, budget planlægning derhjemme, selvangivelser, opstart af eget firma og kvalitetstid med kæresten. Når jeg spiller, så kan jeg koble hjernen fra og slappe af og bare være mig selv. Her kan jeg besøge fremmede verdener, griner af sjove dialoger, forundres over skæve figurer, lave headshots i Battlefield 3, kæmpe for en bedre verden i Skyrim, nyde det seneste eventyr om Zelda eller tage en runde eller to i Wordfeud med venner og bekendte.

Jeg gamer fordi det gør mig glad og fordi det er min måde at lade op på. Er du en fellow gamer, så skal du være velkommen til, at adde mig for lidt online fis og ballade, hvis du en dag keder dig :)

Xbox 360 tag: Zovnig
Wordfeud: Zøvnig
Nintendo 3DS friendcode: 5112-3403-6047
Steam: Zovnig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar